modette + barbro + pizza = ointressant inlägg

nu kan jag berätta att jag är en stolt prenumerant på tidningen modette. dock har det första numret än inte trillat ner i min brevlåda men den borde vara på väg. självklart fick man små premier med när man skrev in sig som prenumerant, inte mindre än ett rosa läppglans och en handkräm från clarins. (den sistnämnda kanske något mer användbar än den första) jag är i vilket fall spänd av förväntan och utlovar en liten analys så fort jag fått mitt första nummer.

tinas moder och min moder samt ytterligare ett par arbetskamrater från psykosvård nordost är i en härlig liten stuga i skåne för att spendera sin helg. där ska de spela ett sällskapsspel vid namn barbro, ett spel som handlar om att bestämma vilken typ man är, närmare bestämt bullmamma, viktigpettra, buissnesswoman, bimbobabe eller megafeminist. som spelpjäser är det bröst i olika färger. våra mödrar har bra märkliga intressen.

när som helst kommer tina och lovisa ringa på min dörr. vi ska käka pizza. jävligt najs. fast ebba har det ännu lite mer najs, hon ska äta potatisgratäng och entrecote. efter god mat är det dags för grönsaker med dip (och kanske lite chips?) och en trevlig hyrfilm.

ett jävligt ointressant inlägg men jag har bloggat så dåligt nu på senaste att jag kände att jag var tvungen att skriva något. kanske borde man låta bli om man inte har något att skriva...


peace out /Linnea


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Gah, jag förstår inte. Som den människa jag är så är jag förbannad på ännu en tidning som uppmuntrar till att KÖPAKÖPAKÖPA och BANTABANTABANTA och vara SNYGGSNYGGSNYGG.Räcker det inte med Veckorevyn och resten av all annan skit. Jag är besviken Linnea, tyvärr.

2007-04-21 @ 18:48:11
URL: http://ordpistol.blogg.se
Postat av: Anonym

we are all sinners

2007-04-22 @ 15:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0