ni som var så goda..

just det, nostalgisk var det ja. tar ungefär upp hälften av alla tankar för tillfället, eller snarare nu för tiden, när allt helt plötsligt har blivit till minnen. när allt är annorlunda. till och med julavslutningarna är förstörda, var är kyrkan, stämningen, din underbara röst? fick ett sånt brutalt uppvaknande tidigare idag: jag satt på en stepbräda, i en svettig friskissal iklädd inget annat än samma gamla vardagskläder för att fira att ännu en donnertermin var till ända. redan där kände jag att det börjat dåligt, försov mig och ingen anders att hjälpa mig bära blommorna fanns det heller. plötsligt känner jag hur något kommer flygande, det visar sig att en av de många mjöliga skumtomtarna (som för övrigt var stenhårda) bestämt sig för att träffa mig mitt i mitt redan ledsna öga. med ett uppsvullet och tårögt öga försökte jag sedan tappert hänga med i kareoke versionen av rudolf med röda mulen vars text rullade med hjälp av en projektor på den svettiga betongväggen. jag tror det var ungefär där någonstans jag bara känner: vad fan hände? snälla ta mig tillbaka.

image681
ebba

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Kastar Donnerbarnen hårda skumtomtar? Jävla faschister, dom borde gå hem och låta pappa betala för mjukare tomtar.

2007-12-19 @ 19:43:41
URL: http://ordpistol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0