high on life

Nu provar jag på något nytt. Jag bestämde mig för att blogga klockan elva på morgonen, innan skolan. Här nere i källaren är det visserligen skabbigt (min brors fel) men väldigt svalt och skönt till skillnad från utanför husväggen. Frukosten tog jag med ner. Te såklart och ett par ostmackor även om jag tycker att ostmackor är bland det tråkigaste som finns.

De senaste två dagarna har varit helt obeskrivligt underbara. Jag har varit så glad! I tisdags bestämde vi oss för att ha lite BBQ-galaj at Ebbas house. Vi gick till Willy:s där det var mycket att ta ställning till: färsk pasta, vanlig pasta eller färskpotatis? Efterrätt eller inte efterrätt? Sallad eller inte sallad till maten? Vilka såser? m.m. När vi äntligen kom ur affären verkade alla riktigt nöjda i alla fall.
Middagen blev som vanligt när vi står vid spisen (eller ja, grillen) utsökt! Vi satt ute i timmar och bärsade och rökte vattenpipa och ibland gick vi in och shakade asset till Martins gamla yeah yeah wow wow.


image297
Grillmaster ebba instruerar tina vid grillen

image298
Sötaste gull: Lovisa och Julia.

image299image300
Vid matbordet.



Igår var det dags för den efterlängtade Picknickfestivalen . Min kära mor gjorde pastasallad och rabarberkaka till alla sex flickor som picknick och vi knallade upp till gamla Apslätten. Där spenderade vi 7-8 timmar med att lyssna på musik, dansa, hälsa på folk, äta, sola och bara ha trevligt. Moderniteter-systrarna var där och Amanda var precis lika snygg och gullig som man hade tänkt sig. Dessutom träffade vi underbara Astrid som vi inte träffat på nästan ett år. Jag blev så känslomässig att jag nästan började gråta.

image301


                      
bonne idee var bäst         dans dans dans                napoleon                     navid modiri




De andra chiquititasarna kommer nog med fler bilder från de senaste dagarnas event.
Nu är det dags att dra till farbror Lars Rydberg, min tandläkare. Jag är rädd, han kommer aldrig med goda nyheter.

Nu är det sommar, då lever vi det goda livet /Linnea

Kommentarer
Postat av: julia

jag måste säga; vilket underbart inlägg! förutom den bilden på mig (och lovisa som är väldigt söt där) som suger.. men jag bjuder väl på det idag! bra bra bra linnet..

2007-06-07 @ 14:55:54
Postat av: Amanda

jättetrevligt att träffa er! det var en fin kväll. vi ses säkert igen! kram amanda

2007-06-07 @ 16:13:42
URL: http://www.moderniteter.blogg.se
Postat av: Anthony

This blog is stylish, cool pics...
Do you speak french ?

2007-06-07 @ 17:15:56
URL: http://shin-zen.skyblog.com
Postat av: julie

BONNE IDEE är bäst. kajsa är bäst

2007-06-07 @ 20:53:01
URL: http://pourmoi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0