listor, listor, listor...

Som våra bekanta redan vet så är jag och ebba alldeles lagom besatta av att skriva listor. Listor på vad som ska inhandlas, vip-listor, budgetar och packningslistor är bara några av de typer som vi ofta skriver. Ännu har vi inte lagt upp några listor här på bloggen vad jag kan minnas, men någon gång måste bli den första.

Sommaren 2007:s missions:

  • Lära mig spela dragspel. Jag har kommit på att om man ska försöka skaffa sig ett band så är sång och lite piano ingenting att komma med, man måste ha en extraskill. Eftersom min familj äger tre dragspel och mamma faktiskt kan spela så tyckte jag att detta instrument verkade lämpligt, plus att det faktiskt är väldigt fint! Provade lite igår och det var riktigt roligt!
  • Träna. På sommaren har jag en ovana att äta massa, massa mat och snask och samtidigt låta bli att träna. Varenda vår är det samma tanke som går i mitt huvud: i år ska jag bättra mig och träna i alla fall en gång i veckan men likförbannad sviker min självdiciplin mig igen. Kanske lyckas jag lite bättre i år...
  • Övningsköra. Om det ska bli en roadtripp nästa sommar så måste jag bli lite flitigare med övningskörningen. Det är ju egentligen väldigt roligt. Igår hade jag lektion nummer två och det gick riktigt bra! Nästa lektion blir kanske på en mindre väg.
  • Läsa en engelsk bok. Vår engelskalärare Hans Moberg har sagt att jag måste försöka bättra på mitt engelska ordförråd om jag ska få ett lika bra betyg nästa år. Därför har jag tagit det stora beslutet om att jag ska ta mig igenom en engelsk bok. Någon som har något tips?
  • Bada mera. Inget mera "jag orkar inte" den här sommaren. Jag ska ta tillvara på varje fin och solig dag genom att åka och bada eller bara vara ute i solen.
  • Handla mindre. På sommaren går det alltid åt ofantligt mycket pengar. I år ska jag verkligen tänka efter en extra gång om jag verkligen behöver den där glassen, tröjan, godispåsen eller väskan. Kanske blir det liiiite mer cash kvar till hösten i så fall.

Tror ni att jag kommer lyckas? I hope so! Linnea.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Du måste ju iaf klara det där med träningen, för du är SÅÅÅÅ tjock!

2007-06-11 @ 22:56:37
URL: http://ordpistol.blogg.se
Postat av: Ylva

Haha vad roligt, jag har precis också börjar spela på min mammas dragspel! Vi kan köra dragspels-duett!

2007-06-12 @ 12:32:58
Postat av: matilde

The curious incident of the dog in a nighttime.-
Den besynnerliga händelsen handlar om en pojke med Aspergers syndrom. Han kan alla världens länder och deras huvudstäder utantill, han kan dessutom alla primtal upp till 7057. Men det han inte förstår sig på är människor, och deras ibland tvetydiga känslor. Här berättar Christopher själv om hur han i sin idol Sherlock Holmes fotspår försöker ta reda på vem som har dödat grannfruns hund. Han har att brottas med inte bara sin egen oförståelse inför den kaotiska omvärlden utan också omvärldens oförmåga att förstå honom. Och i mordgåtan ligger lögner begravda som hotar omkullkasta hela hans tillvaro.

2007-06-12 @ 15:27:44
URL: http://nakenchock.webblogg.se
Postat av: Diana

Marian Keyes-böcker på engelska är sådär lagom lätta! :)

2007-06-12 @ 17:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0