1000 words.

TJA massproduktion. Hade mycket hellre ägnat mig åt masskonsumtion. Men jag har som vanligt no cash. Allt och lite till lär gå till paris. (parisparisparisparis). Hoppas att det vankas party i helgen. Alltid saker att fira. Just nu är det sannas sjuttonde jordsnurr och att en stört jobbig provperiod slutar imorgon. Med matte B som grand finale eller grädden på moset eller vad ni vill.

 

Två läckerbitar som verkligen skulle klä upp min garderob, och min kropp i höstmörkret. Kan speciellt se de på mig när jag springer med lätta steg genom allén mot espresso house för att köpa kaffe innan mina extremt roliga och kultiverade kurser ska till att börja.

Med i bilden finns inte att det regnar, att jag blir påkörd av cykel/spårvagn/småbarn eller att jag halkar på blöta löv och ramlar (på min rumpa och börjar gråta, upptäcker att ett backslick står och stirrar på mig och inte räcker mig sin hand för att hjälpa mig upp). Jag tycker inte om allén, eller kanske snarare hyser en extrem hatkärlek till detta stadsfenomen. Jag kan verkligen se mig själv i alla gräsliga situationer som finns när jag korsar, promenerar genom allén. Men jag kan även se att jag står på tå och kysser en seriöst snygg kille däri, med lite softa löv som singlar ner och lägger sig ovanpå min romantiska basker. Eller att jag är påväge till något viktigt (matte räknas inte) och har mitt take away kaffe i högsta hugg, lågnt virvlande hår och höga klackar som inte glider på blöta löv.

Gud, nu blir jag kvällssnackig igen. Borde skriva brev. Så ska det bli. Till Lovisa och Amanda <3 / tina

Kommentarer
Postat av: Anonym

sluta skriva sjuttonde jordsnurr, det är liksom lika med sjutton dagar. men jag gillar er blogg ändåå

2007-10-12 @ 09:32:11
Postat av: tina

pretto kommentar!

2007-10-12 @ 17:45:06
URL: http://laquartette.blogg.se
Postat av: Sanna

Men hallå jag är ju 17 dagar :D visste ni inte det?
tina har alltid rätt så man får anpassa sig!

2007-10-13 @ 00:01:20
URL: http://accordingtous.blogg.se/
Postat av: Elsa

haha diggar kvällssnacket. känner dock igen mig, typ när jag korsar Domkyrkans passage. ramlar jämt och ständigt. om något backslick hade styltat förbi just där, så hade han definitivt gått på min skola. då hade jag även blivit glodd på 1,5 år efter själva händelsen. och av hans fula portfölj-mates. med crap i det.

2007-10-16 @ 19:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0