wait for the green lights.

ebba sa något förut som var hemskt inspirerande, något om någon radiopratare som hade liksom sagt: DO IT!! och jag tror inte att han syftade på DO IT TINA, plugga, kom igen, gör det bara. nej jag tror att han syftade på något helt annat.

men det är här du kommer in i bilden. det är nu du skickar ett sms till mig där det står, "hej sötnos. kan inte du komma hit? jag saknar dig." och såklart kommer jag, för jag har saknat dig också. till tusen, sådär så att det har gjort ont. men jag har min stolthet, det är däfrör jag inte hört av mig. men nu släpper jag allt jag har och rusar, går kanske, åker eller vad som, till dig. där somnar jag sedan, i din säng, i din lukt mot din rygg. drömmer söta drömmar om oss och vaknar ingen gång under natten med utsträckta armar som är så ensamma.
vi vaknar på morgonen, jag är egentligen hemskt trött men när vi åker in till stan tillsammans så gör inte det så mycket. för jag är inte bruden framför som stressat sminkar sig på bussen och har trassligt hår. jag skulle kunna vara hon, men inte idag, för du har redan sagt att jag inte borde sminka mig för att jag är fin som jag är. och jag tror dig. och din hand är i min hand och jag kan inte sluta le.

du heter inte justin och du är inte från london och du har inte helskägg och du är inte egentligen alldeles för gammal och du kallar mig inte sweetheart.

jag ser ut som tjejen i en kärlekshistoria, bara lite mer lik mig och lite äldre, jag lovar. och allt är smashing och jag är så kär. senare på dagen bråkar vi lite bara lite om att, ja om att. för att bråka lite helt enkelt. men under de här fem minuterna har det kännts som om jag aldrig varit mer ledsen. vill du vara den? du finns inte.

och nu låter jag så hemskt ensam och sugen, men så farligt är det inte. det känns bara inte så kul. det fattas någonting. i skolan hemma i mobilen (som det senaste dygnet iofs fyllts av justin) i tjejsnacket. ja, det är lite tomt i stugan. jag behöver en ny jacka. kanske en i skinn. hihi. plugga historia var det ja. kanske skicka ett sms. eller? /tina (imorgon ska jag dokumentera min dag med bilder, så ta på dig något fint)

image770

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh. grymmaste filmen någonsin.

2008-02-04 @ 21:16:33
Postat av: Cajsa

åh. du skriver så att all min hud på hela mig knottrar sig.

2008-02-04 @ 22:03:27
URL: http://ordpistol.blogg.se
Postat av: Anonym

filmen är som ett bildspel diktat till kärleken. puss

2008-02-06 @ 09:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0