klubbland.

image740
(absolut sötaste skabbigaste somrigaste mest underbara kortet, ni är DET helt enkelt)


"I goda vänners lag" är ett uttryck som funnit en fin plats i mitt vardagliga vokabulär. det är underbart att kunna säga det och samtidigt le förnöjt, kanske sträcka ut sina armar åt båda håll och känna sina fina vänner där bredvid. i skolan är det alltid vänner. fina klasskamrater som jag verkligen uppskattar, uppsluppen och spontan stämning. alltid något trevligt eller flummigt på gång. sedan, så träffar man något najs bk-barn på skolgården, snackar lite, trivs. hälsar på någon festkompanjon, drar ett span uppför trappan, ler i smyg. går inte hem, nejnej eftermiddag spenderas med att fika, i goda vänners lag, helt enkelt. bara så att alla vet, fyller jag 18 spexiga år om exakt en månad, det lär bli asfalt och flaskhalsar hela våren, känns toppen.

jag har egentligen en massa vardagligt nonsens att skriva om, men det känns hopplöst ointressant och ytligt. så jag funderar på att knalla till sängs. klockan är ju halv elva, hög tid för drömmar och privata funderingar. förresten, det är alltid helt underbart att höra när folk gillar bloggen. puss på er/ tina som har en krona och 30 öre på kontot

dagens låt håkan hellström - himmel blå, himmel blå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0