fortsätt framåt, håll tätt bakåt - djurgår'n djurgår'n djurgår'n!

sjuka sjuka dag, jag borde varit hemma med er.

jag är för tillfället och i tre veckor framåt i stockholm och fyller i fondtabeller hos SEB. jag är med i fondfakta-teamet! jag har aldrig tillhört nåt team innan men nu känner jag att jag verkligen har funnit min plats, att jag har hittat hem. nästan. det är helt okej, förrutom att jag är i full färd med att utveckla ett aggressivt kaffeberoende, de har ju för fasiken en kaffeautomat i varje hörn - jag tror nog minsann att jag dricker minst fem koppar på en dag. i måndags fyllde jag år och då bjöd fondfakta-teamet på tårta i Bramaten (deras asgoda bamba där jag äter mest av alla. den känns som en highschool-film-matsal gone 40+), jag höll på att börja gråta.

för tio minuter sedan kom jag tillbaka från stadion, där jag har sett djurgårn klassas sönder av elfsborg. min syssling är bollhämtare och jag fick en av grattisbiljetterna som familjerna får varje match. det var ganska najs, min första fotbollsmatch faktiskt. jag blev rörd av elfsborgs hängivenhet och deras orubbliga stöd tll spelarna trots att de helt klart var i underläge supporter-mässigt. djurgårdarna skrämde mig lite, jag trodde att minst varannan jag mötte skulle sparka mig på smalbenet, trycka ihop en ölburk mot mitt huvud och använda mig som virke till bengaliska eldar. däremot fick jag mig allt en smäll i magen när snubben i kassan sa att tre godisstänger kostade 40 KRONOR!!!!! jag pungade snällt ut. jag var faktiskt fruktansvärt godissugen.

i helgen ska jag till landet. käka mat, kolla på film, bada, hoppa studsmatta, klippa gräs o sånt. antagligen hör jag inte av mig innan dess. jag vet inte om jag nämnt det innan men jag försöker köra med en ny approach i livet; så realistisk som möjligt. hittills har det fungerat bra, kan jag meddela.

kram! /Loviza


Kommentarer
Postat av: amanda

schieet..tre veckor till! åhå, du saknas här hemma.

2008-07-04 @ 00:02:42
Postat av: Cajsa

Åh gud vad hemsk jag är! Glömde helt av din födelsedag! Tusen grattis och förlåt! (hAHA du skriver föressten förträfflogt bra!)

2008-07-04 @ 15:12:51
URL: http://ordpistol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0