Och det vart morgon på den 10:e återstående dagen.



Yes nu har jag bara 10 dagar kvar i grufvan, och imorgon är det faktiskt fredag. Som Lovisa säger sätter det enformiga jobbet fart på ens fantasier. Nu är alltså klockan åtta och jag är i full fart, med att tänka. Ganska flummiga och okonstruktiva tankar, men whatever.

Jag var och skulle hämta sex stycken luftmunstycken inne bland några läskiga hyllor, alltså små korridorer av metallhyllor fulla med konstiga föremål. När jag böjde mig ner såg jag några papper skymta fram under en del bråte. Det jag lyckades fiska fram var en gammal kalender, från 95. Då var jag fem och hade precis börjat tappa mina mjölktänder. Men i alla fall, utanpå kalenderna fanns en bild på en flicka, ganska naken. Under stod texten "sensual girls". Hehe. Perverteradoch uttråkad som jag är började jag förstrött bläddra i den uråldriga kalendern. Den innehöll 12 stycken 90-tals brudar i nästan bara mässingen poserandes i diverse vattenfall m.m. Under varenda bild stod med små bläckbokstäver - "håkans flickor".

Då undrar jag vem håkan är, och hur kul han måste ha haft det när han under varenda bild skrev dit sitt lilla signum. Jag föreställer mig en lite tjock,skallig gubbe med lössnus, hängslebyxor och ett lätt flåsande läte, självklart med ett förnöjsamt leende spelandes över de gulbruna tänderna skrivandes med bläckpennan samtidigt som han säger "titta grabbar, håkans flickor, det är fina flickor det". Usch hemska tankar. Nu finns inga sensuella flickor på grabbarnas kontor längre, bara almanackor med skruvar och muttrar och kanske någon enstaka ferrari.


Kommentarer
Postat av: cajsa

haha vad bra du skriver tina

2008-07-17 @ 22:05:24
URL: http://ordpistol.blogg.se/
Postat av: skåne says

håkan hellström

2008-07-19 @ 23:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0