broken joystick

jag befinner mig just nu i svenska kyrkans församlingssal; meddan, som det kallas i folkmun. det är påskbasar och ganska trevligt, jag saknar Sverige idag. något som inte är lika trevligt är musiken de spelar; en barnkör som sjunger asdåliga påsklåtar. det suger! jag har förgäves försökt dränka deras trallvänliga låtar om gullefjun med lite M.I.A men mina hörlurar är helt enkelt för kassa så nu sitter jag här. slagen. beaten. det konstiga är att meddan i princip står för allt jag får lite kalla kårar av; den gudomliga tron, gudsdyrkan, kyrktanterna. anledningen till att jag/vi ändå dras till svenska kyrkans församlingssal är enkel; det är aaaschill. dessutom är blandningen av folk som chillar på meddan det enda i sitt slag. stället är fullt med tjusiga damer som man vet var jävligt heta när de var unga. antagligen jobbade de som au-pairer, träffade en charmerande fransman med stålar och nu sitter de här i sina dräkter och nylagda hår och pratar om champs-elysées eller vilken privatskola deras barnbarn går på. den näst största gruppen består av alla brudar och snubbar som i nuläget är au-pairer, de snackar om sina vilda utekvällar, sina hemstäder och att de stör sig på 90-orna. sist men inte minst kommer personalen, som vissa dagar är fler än antalet chillare. de är ganska sköna ibland, men oftast inte.
LÄS ÄVEN KÄRA ALICE BESKRIVNING FÖR EN ÄNNU BREDARE UPPFATTNING;
http://amputera.blogg.se/1205069885_mannen.html

BISOUS/ L

image831

Kommentarer
Postat av: albin

hej du. kul att ses men hemskt ledsen att det blev så kort, jag var egentligen lätt på att stanna men eftersom ingen annan var det så gick det inte. hade ni roligt sen? :)

2008-03-16 @ 17:18:27
Postat av: Lovisa

hej snubben! nej, jag förstår, det var roligt att se dig med! åh, jag fick värsta schillerska-längtan hela helgen sen :) kvällen var jättetrevlig, vi snickelisnackade med massa människor och dansade till svetten rann, dock tappade jag min hemnyckel så nu har jag lite ångest, menmen. hälsa göteborg från mig och festa lugnt i vår! puss

2008-03-16 @ 18:12:44
URL: http://laquartette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0