"lovisa, har du sett den där... den där nya Iphone eller vad den heter?"

ikväll har jag hjälpt min pappa med hans nya dator och laddat ned nya bruce springsteen-skivan. han tyckte den var rätt bra ändå. det är konstigt att min pappa är så enkel ibland. inte simpel eller så, bara enkel. inga onödiga upphausningar, bara segelbåten olskroken särbos och ciklider. jag har ärvt hans behov av enkelhet när det gäller vissa saker. jag är av åsikten raka puckar eller inga alls, precis som min gamle pappa. idag visade han mig en ny bok han har köpt, den handlade om båtar och filosofi. ibland tror jag min pappa hör bättre hemma i en roman med omslag i mossgrönt och svart och med titel i teckensnitt  FrankRuehl. där kunde han kanske ha en villa i torslanda med sin sambo, nära till båt och natur. han kanske skulle känna av tristessen ibland men då skulle han bara ta sig ett glas whiskey och kanske sätta på pulp fiction. äta lite jordnötter. ploten i romanen kunde kanske vara att han plötsligt vann en ny båt. eller fick besök av ett barn han inte visste att han hade. boken skulle sluta lyckligt men oväntat och pappa skulle antagligen få någon slags upprättelse för något också. ett erkännande av nåt slag. jag hade aldrig läst boken men efter att ha kollat baksidan skulle jag veta att den handlade om att inte ta saker för givet. att leva i nuet, uppskatta livet. jag hade köpt boken i julklapp till morfar för ett gammalt presentkort.









Kommentarer
Postat av: Attityd Rasmus

Allvarligt talat, det här är så sjukt välskrivet och bra. Jätte bra jobbat! Härlig läsning! Kul!

2009-03-20 @ 13:02:06
URL: http://attityd.nu/wp/musik/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0